Nintendo Wii



Tänkte äntligen slita mig från tv:n och tv-spelet och blogga lite om min senaste favoritsak, nämligen tv-spelet Nintendo Wii! Det började med att jag fick spela spelet "Wii sports" hemma hos en kompis och föll som en kägla (haha...) för bowling-spelet. Köpte en egen konsoll, och det är ett köp jag inte har ångrat. I början var det mest det medföljande spelet "Wii sports"  - innehållande bowling, golf, boxning, baseball och tennis - som gällde, men med tiden har jag fått lite fler favoriter.
"WarioWare - Smooth moves" var riktigt roligt, när jag väl kom underfund med det. Du ska, med hjälp av den rörelsekänsliga remoten, utföra moment som att dricka ur ett glas vatten, raka ett får, skrubba en ko, o.s.v. Det är ett ganska högt tempo, och du får röra en hel del på dig. Räkna med många skratt! Detta är endast för en spelare.
"Ultimate board game collection" är den senaste favoriten. Det innehåller sällskapsspels-klassiker som schack, backgammon, kinaschack m.fl. Du kan också spela strategispel som  mah jong och sudoku, eller varför inte lägga pussel? Du kan välja att spela ensam mot datorn, eller mot några kompisar (upp till fyra spelare, alla behöver en egen Wii remote).
"Wii play", där du bl.a. kan fiska, spela biljard eller rida på en ko (!) längs en hinderbana, är också ett kul spel. Spela själv eller mot en kompis, varsin wii-remote krävs.

Känner ni till några spel i ungefär samma stil som de jag nämnt så tipsa gärna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0