I ♥ Da(h)larna

Vissa bloggar återkommer man ofta och gärna till. Dahlarna är en av mina favoriter, ofta när jag googlar efter något inredningsrelaterat - t.ex. rosa kök ;-) - hamnar jag just där. Den här idén gillade jag, att rama in en karta, i form av ett hjärta, över någon plats som betyder mycket för en:



Bilden, såväl som idén, är helt fräckt "snodd" av Dahlarna.

En annan sida jag ofta återkommer till är Trendenser (roligt namn har de också!) som även de hade ett kartrelaterat inredningstips, nämligen att måla en gammal jordglob, såhär:

Målad jordglob med text

Har också för mig att jag sett någonstans nån som hade spraymålat en jordglob men lämnat formen av ett hjärta omålat. Tyvärr hittar jag ingenting om det när jag googlar, ni får ha lite fantasi. :) Läs om fler roliga jordglobsdekorationer här.

Själv har jag ett närbesläktat - om än inte jordglobsrelaterat - inredningsprojekt på gång, bilder kommer om det blir så bra som jag hoppas och tänker mig. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0